Friday, January 27, 2012

Millions in SOPA lobbying bucks gone to waste

Google blacked out its logo last week in opposition of the Stop Online Privacy Act and the Protect IP Act. 
NEW YORK (CNNMoney) -- The controversial anti-piracy bills that attracted tens of millions of dollars of lobbying for and against the proposed laws ironically were killed by free publicity.
"Old" media companies spent huge sums of money in support of the Stop Online Piracy Act (SOPA) and the Protect Intellectual Property Act (PIPA). Those opposed -- Internet and "new media" companies -- lobbied hard and spent gobs too, though far less than their more organized rivals.
But Silicon Valley had a trick up its sleeve that trumped the millions of dollars more in lobbying muscle and the more established Washington presence of the old media guard: They reached out directly to their users for free.
Google, Wikipedia and others altered their homepages and websites in opposition of the bills last week, making the issue a topic of popular discussion across the country.
"The Internet really flexed their muscles during this fight, and their infrastructure helped them advocate their positions that others don't have at their disposal," said Michael Beckel, money-in-politics analyst at the Center for Responsive Politics.

Read more

NUEVA YORK (CNNMoney) - El polémico anti-piratería de proyectos de ley que atrajo a decenas de millones de dólares en cabildeo y en contra de las leyes propuestas, irónicamente, fueron asesinados por la publicidad gratuita.

"Antiguo" las compañías de medios gastado enormes sumas de dinero en apoyo de la Ley de la piratería en línea parada (SOPA) y la Ley de Protección de la Propiedad Intelectual (PIPA). Aquellos que se oponen - Internet y los "nuevos medios" empresas - presionó mucho y pasó pegotes también, aunque mucho menos que sus rivales más organizada.

Pero Silicon Valley tenía un truco bajo la manga que triunfó a los millones de dólares más en la presión muscular y la más establecida presencia en Washington de la vieja guardia de los medios de comunicación: Llegaron directamente a sus usuarios de forma gratuita.

Google, Wikipedia y otros modificaron sus páginas y sitios web en la oposición de los proyectos de ley la semana pasada, por lo que el asunto es un tema de discusión popular en todo el país. La Internet realmente han mostrado su poderío en esta lucha, y su infraestructura les ayudó a defender sus posiciones que otros no tienen a su disposición", dijo Michael Becket, el dinero en la política analista del Center for Responsive Politics.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...